تبلیغات
زندگی در دنیای کاروفناوری - آخرین جلسه کلاس
زندگی در دنیای کاروفناوری
www.nowinfan.ir *** آینده از آن علم،تکنـولوژی و خلاقیت همراه با ایمان وصداقت است
به سایت زندگی با حرفه وفن خوش آمدید****صفحات را تا آخر مشاهده نمائید**** می توانید نظر خود را در بخش نظرات  بنویسید ****در صورت تمایل درانجمن گفتگوی سایت عضو شوید **** تا باز شدن کامل صفحات کمی صبر کنید
کانال تلگرام ذره بین

لینکدونی

آرشیو موضوعی

صفحات جانبی

← آمار

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • کاربران جاری: نفر
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
اغلب مردم با چنان عجله و شتابی به سوی داشتن یک "زندگی خوب"حرکت می کنند که از کنار آن رد می شوند *** مغرور بودن به دانش خود ، بدترین نوع جهالت است *** فکرنو بسیار ظریف و حساس است با یک ریشخند کوچک می میرد و کنایه ای آن را به سختی مجروح می کند *** تنها بنائی که هر چه بیشتر بلرزد، محکمتر می شود، دل آدمی است *** لحظه ها را گذراندیم تا به خوشبختی برسیم غافل از اینکه همان لحظات خوشبختی بودند
آدرس زندگی با حرفه و فن :
www.nowinfan.ir 
و آدرس دیگر سایت:
www.nowin.tk

آخرین جلسه کلاس




آخرین جلسه کلاس


 

من شغل بسیار خوبی دارم که از آن بسیار راضیم ،من یک معلم هستم و به آن افتخار می کنم و از داشتن این شغل احساس بسیار خوبی دارم ...تا اینجای کار خوب است و مشکلی وجود ندارد اما در کنار همه این خوبیها مشکلاتی هم وجود دارد مثلا اینکه من در شغلم اغلب احساس می کنم ناهنجار هستم ، نه به این خاطر که کارم را درست انجام نمی دهم.تعجب آور است اما برعکس هر جای دنیا دلیلش این است که برخلاف خیلی ها می خواهم کارم را درست انجام بدهم و به آن علاقه دارم. مثلا  این روزها پایان سال تحصیلی است من احساسی دارم که هیچ یک از همکارانم ندارند.آنها همه خوشحال اند که از دست شاگردان پرحرف و بی انضباطشان راحت می شوند و سه ماه تا زندان بعدی! می توانند استراحت کنند.اما من بیشتر ناراحتم تا خوشحال  چون در طول سال به دانش آموزان ودیدن چندباره آنها در طول هفته عادت میکنم.این احساس متفاوت من به خاطر این است که دیدگاه ونظرم در مورد شاگردانم با بقیه یک تفاوت اساسی دارد.معلمین دیگر همه خوبیهای شاگردان را نادیده می گیرند و فقط دنبال یک بهانه اند تا از شاگردان و کلاس و مدرسه بدشان بیاید و یا لااقل نسبت به آنها بی تفاوت باشند.در حالیکه من می گویم کلاس درس مثل یک باغ پر از گل است . همانطور  که هر گلی ویژگی خاص خودش را دارد شاگردان هم اینگونه اند یکی پر حرف است یکی آرام و ساکت است یکی درس خوان است یکی برای درس خواندن به کمی هل دادن نیاز دارد یکی تو دار است و باید حرفهایش را از عمق نگاهش بخوانی یکی نمی داند احساسش را چگونه بروز دهد یکی خجالتی است یکی فقط ذره ای محبت می جوید و ...  من همه اینها را می بینم می دانم نباید بین آنها تفاوتی قائل شوم میدانم هیچ کدام بد نیستند و چطور گل با آنهمه زیبایی خار دارد آنها هم ممکن است که بدیهایی داشته باشند همانطور که می بینم دانش آموز تنبلی که همه او را نادیده می گیرند  آخر سال برایم می نویسد که چقدر مرا دوست داشته چقدر خوشحال است که در کلاس برای او ارزش قائل شده ام و در مورد او  قضاوت نکرده ام.  من می خواهم بدیها را نبینم و فقط خوبیها را در  وجودشان جستجو می کنم تا بهانه ای  برای دوست داشتنشان داشته باشم. شاید یک کار من درس گفتن و علم آموزی باشد اما می دانم نباید از آموختن زندگی و محبت و خوبی غافل باشم. آخرین جلسه کلاس همیشه احساس عجیبی دارم و هیچگاه نتوانسته ام آن را کامل بروز دهم. هر چند ممکن نیست اما دوست دارم فقط بنشینم و خاطرات خوب آن سال را به یاد بیاورم دوست دارم ویژگیهای خوب هر کدامشان را و اتفاقات طول سال را بیاد بیاورم و برای آخرین بار با کمی دقت و مکث اسمشان را در ذهنم مرور کنم. همه برایم مهم اند هیچ کدام جای دیگری را برایم پر نمی کند. ... این مشکلی است که من هر سال خواهم داشت تا پایان خدمت معلمی ام. هر سال با شروع مهر با شاگردان جدیدی آشنا می شوی که فقط 9 ماه مهلت داری تا کشفشان کنی تا آنها را بهتر بشناسی و تلاشت را برای تاثیر گذاری در آینده شان انجام دهی. همیشه نهایت تلاشم را انجام می دهم، معلوماتم به روز و جدید است گاهی برای یک ساعت تدریس در کلاس ساعتها مطالعه می کنم ، با شاگردان بسیار صمیمی هستم و رابطه پر محبتی با بیشترشان دارم .حتی اغلب بیشتر وقت روزانه ام را با آنها در کلاس و حیاط مدرسه می گذرانم . در تدریس برخلاف اغلب همکارانم  از کارگاه و کار عملی و بازدید علمی استفاده می کنم تا کارم را درست تر انجام دهم. همیشه درس را برایشان بسیار جذاب می کنم طوری که همه کلاسم را دوست دارند هیچ کس در کلاسم خسته و بی حوصله نمی شود این را از نگاهشان می خوانم ،این را از حرفهایشان می فهمم و از حرکاتشان درک می کنم. و می دانم به نظر خیلی هایشان درس من از همه درسها بهتر است و کلاس من بهترین کلاس است ،تا اینجا می دانم خدا از من راضی است می دانم وجدانم آسوده است می دانم به نظر شاگردانم کارم خیلی خوب است. اما مسئله این است  که در سیستم آموزش فعلی کسی به بهترین بودن اهمیت نمی دهد کسی به بهترین یادگیری اهمیت نمی دهد همه چیز شده است ظاهر سازی چیزی که من هیچگاه نمی توانم انجام دهم. عده زیادی هم فقط منتظرند تا یک اشتباه کوچک انجام دهی تا تمام خوبیها و تلاشهایت را نادیده بگیرند .سال اول تدریسم می گفتند سال اولت است ،سال های بعد تو هم مثل ما از علاقه میفتی.اما دیدم بر خلاف حرف همه نه تنها مثل آنها نشدم بلکه بسیار پر شور تر و بهتر شده ام. اوایل به مشکلات معلم ها زیاد آگاه نبودم اما الان می دانم معلمها مشکلات زیادی دارند اغلب از نظر مالی در مضیقه اند وحتی گاهی در انبوه مشکلات انگیزه خود را از دست می دهند. وضعیت جامعه در این قضیه بی تاثیر نیست دولت به آموزش که پایه هر کشوری است آنقدر بی تفاوت است که این را فراموش کرده است تا زمانی که معلم فکر و ذهنش مشغول مشکلات باشد آموزش از جانب او بی فایده است.شاید در هر شغلی به جز معلمی اینها انگیزه مناسبی برای کم کاری باشد اما شغل معلمی آنقدر حساس است که هیچ اهمالی بی پاسخ نمی ماند.معلم انسان ساز است و با روح و سر نوشت آدمها سروکار دارد شاید یک اشتباه یا یک بی توجهی من به قیمت آینده و سرنوشت یک انسان تمام شود.پس من معلم یا باید مسیر زندگی ام را عوض کنم یا اشتباهاتم را کم کنم. حتی در حدیثی از پیامبر(ص) خواندم که مسئولیت معلم در برابر شاگردش به اندازه مسئولیت اش در برابر خانواده اش است.من هم این مشکلات را دارم اما چون می دانم با بی حوصلگی نه تنها مشکلاتم حل نمی شود بلکه دنیا و آخرت خودم را هم از دست می دهم یک تصمیم گرفته ام . تصمیم دارم هر بار که می خواهم وارد کلاس شوم تمام مشکلاتم را در خارج از کلاس بگذارم و سپس وارد کلاس شوم.و کارم را به درستی انجام دهم تا زمانی که وضعیت آموزش وپرورش تغییر کند. به همین خاطر من از مشکلات و بی انصافی در حق خودم زیاد ناراحت نمی شوم در عوض تمام تلاشم را می کنم تا بهترین مطالب و آموزشها را به  شاگردان خوبم بیاموزم چون به آنها اهمیت می دهم و سرنوشت و آینده آنها و جامعه برایم مهم است.


» آشنایی با پیشرفته ترین و پیچیده ترین فناوری ساخته دست بشر ( یکشنبه 5 مهر 1394 )
» حقایق عجیبی درباره کلاغ ها ( جمعه 25 اسفند 1391 )
» اتفاقات بدن در یک 24 ساعت - بسیار جالب ( شنبه 21 بهمن 1391 )
» کارگاه برق مدرسه منگور کردستانی-سوم 1 و سوم 2 ( جمعه 15 دی 1391 )
» کارگاه برق مدرسه منگور کردستانی-دوم 1 و دوم 2 ( یکشنبه 3 دی 1391 )
» تصاویری جالب از دیوار چین ( پنجشنبه 13 مهر 1391 )
» درس ادب به مسافر نژادپرست ( پنجشنبه 9 شهریور 1391 )
» عکسهای کارگاه و کارعملی کلاسهای اول مدرسه شهیدباکری-رمز:شماره تلفن مدرسه ( دوشنبه 16 مرداد 1391 )
» تولید برق از زندانیان ( چهارشنبه 14 تیر 1391 )
» درمان بیمار آلمانی مبتلا به ایدز برای اولین بار در جهان ( پنجشنبه 25 خرداد 1391 )
» معدن داری در فضا ( سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 )
» عجایب بدن انسان و آمارهایی جالب از اعمال روزانه انسان ( شنبه 9 اردیبهشت 1391 )
» نوروز 91 مبارک باد ( سه شنبه 1 فروردین 1391 )
» داستان کوتاه باسواد-بی سواد ( دوشنبه 15 اسفند 1390 )
» عاقبت مصرف مواد مخدر + تصویر جالب ( شنبه 15 بهمن 1390 )
» برنج فروشی که امپراطوری سامسونگ را به وجود آورد! ( یکشنبه 4 دی 1390 )
» تست تمرکز جالب - آیا شما نابغه اید؟ ( سه شنبه 1 آذر 1390 )
» تغییرات دوره راهنمایی و اضافه شدن بازدید به حرفه و فن ( یکشنبه 1 آبان 1390 )
» یک رویداد علمی و باز هم تایید اسلام و قرآن + تصاویر بسیار جالب ( جمعه 22 مهر 1390 )
» چینی ها چه جوری درست می کنند؟ + تصاویر ( شنبه 12 شهریور 1390 )
» دو داستان جالب: قرآن و ناپلئون - دکتر مصدق در دادگاه لاهه ( سه شنبه 25 مرداد 1390 )
» امن ترین محل نشستن در وسایل نقلیه کجاست؟ ( جمعه 3 تیر 1390 )
» اخطار ( شنبه 28 خرداد 1390 )
» اعداد شگفت انگیز ( سه شنبه 17 خرداد 1390 )
» زلزله ای به بزرگی 4.2 درجه درمقیاس ریشتر اشنویه ،نقده و پیرانشهر را لرزاند + تکمیلی ( جمعه 6 خرداد 1390 )
» سوء تفاهم (داستان کوتاه و جالب) ( دوشنبه 15 فروردین 1390 )
» چیزهایی که زلزله نتوانست از مردم ژاپن بگیرد. ( جمعه 27 اسفند 1389 )
» آلبوم تصاویر کارگاه حرفه و فن مدرسه شهیدباکری 89-88 ( جمعه 22 بهمن 1389 )
» شرح اردوی جنوب درس آمادگی دفاعی ( سه شنبه 5 بهمن 1389 )
» ابتکار جالب برای ایجاد کارگاه سیار در مدرسه شهید باکری ( سه شنبه 5 بهمن 1389 )


بازگشت به صفحه اصلی سایت


تماس با ما
کانال تلگرام ذره بین
کانال تلگرام ذره بین

آلبوم تصاویر مدرسه

درباره نویسنده

بــا تغییرات جدیــد نظـــــام آموزشی درس کاروفناوری بـه عنوان یکــــی از مفیــدترین دروس، دانش آموزان مبتـــکر و خــلاقی را بــــار می اوردکه بـه جـای مدرک گرایـی و رفتن در پـی مطـالب حفــظی کـم ارزش و امیــدداشتن به استـــخدام،خود خـــلّاق و کــارآفرین شوند.
دردرس کـاروفناوری دانـش آموزان عـلاوه بر به دست آوردن اعتـــماد به نفس به دلیــل انجام کارهای عملی باانواع مهارتهای فنی آشنـا میشوند که هم در زندگی شخصــی به کارشان می آیدو هم می تواند جرقه ی علاقه به رشته ها و مشاغل فنی را درآنها به وجود آورد.
موضوعات متنوع کاروفناوری به دانش آموزان فکرکردن و خـــلاقیت یاد می دهدو آنها را از سربار بودن رها میکند.کاروفناوری تنها امیــد جــامعه برای کم شدن فاصله علــم و عمــل بوده و میتواند نویدبخش پیشرفت و تکنولوژی باشد.
در این وبلاگ آمیخته ای از مطالب روز درمورد علـم و تکنـولوژی مرتبط با کــاروفناوری و هـر مطلب مفیددیگری برای دانش آموزان علاقمند قرار می گیرد.
آدرس اصلی: www.nowinfan.ir
آدرس کوتاه: www.nowin.tk
مدیر سایت: سیروان مولودپور

جستجو در مطالب

لینکستان

آرشیو

تقویم

PageRank Checking Icon